• Görev;
• Görevlilerin belirlenmesi ve atanmasını sağlar.
• Görevlilerin eğitimini sağlar.
• Koordinasyon Merkezinde görevlidir, kendisine ulaşan bilgileri başkana iletir.
• Afetin özelliğine ve büyüklüğüne göre diğer hastaneler, 112, UMKE, İl Sağlık Müdürlüğü, basın, polis, itfaiye, sivil savunma, belediye, adli tıp, savcılık, valilik ve diğer kurum/kuruluşlarla iletişime geçer.
• Afetin etkilediği alanın büyüklüğü ve etkinin şiddeti, ilerleme yönü, hastanenin afet sahasına uzaklığı, hastaneye gelebilecek muhtemel hasta sayısı, afete göre hastanenin hangi kurumlarla işbirliği yapması gerektiği konularında bilgi toplar.
• Sağlık Müdürlüğüne bilgi akışı sağlar (Bu konular; hasta bakım kapasitesi, hastanenin genel durumu, personel, ekipman, malzeme ve ilaç kaynakları ile ilgili mevcut ya da öngörülen yetersizliklerdir).
• Sekonder afetler hakkında bilgi toplar (ek KBRN olayı vs).
• Eksternal afetin hastaneyi tehdit edip etmediği, etkileme şiddeti ve zamanı hakkında bilgi toplar.
• Eksternal afetlerde hastaneye başvuran hasta sayısı, yaralanma özellikleri hakkında bilgi toplar.
• İnternal afetlerde hastaneden sevk edilen hasta sayısı, yaralanma-hastalık özellikleri hakkında bilgi toplar.
• Personel, ekipman, malzeme ve ilaç kaynakları ile ilgili mevcut yada öngörülen yetersizlikleri araştırır.
• Ölen hastaların kayıt bilgileri hakkında bilgi toplar.
• Hastanenin ihtiyacı olacak ekipman ve malzeme sayısı hakkında bilgi toplar.
• Hastanenin ihtiyacı olacak gönüllü sayısı hakkında bilgi toplar.
• Diğer hastanelere transfer edilmesi gereken hastaların sayısı, transfer şekillerini belirler.
• Transport için kullanabilecek ambulans ve araç sayısı hakkında bilgi toplar.
• Hasta bakım kapasitesi, hastanenin genel durumu hakkında Sağlık Müdürlüğünü bilgilendirir.
• Toplam yaralı sayısı ve tedavi edilmiş, tedavisi devam etmekte olan hastaların sayısı ve yaralanmaların türleri hakkında bilgi toplar.
• Yaralıların kişisel bilgileri hakkında bilgi toplar.
• Diğer hastanelerin afet anındaki çalışmalarından elde edilebilecek en ayrıntılı bilgileri toplar ve HAP Başkanına iletir.
• Sağlık Müdürlüğüne verilmek üzere;
• Toplam yaralı sayısı ve tedavi edilmiş, tedavisi devam etmekte olan hastaların sayısı ve yaralanmaların türleri
• Son hastane tedavi kapasitesi (sayı)
• Yatırılan, taburcu veya sevk edilen hasta sayısı
• Ölü sayısı
• Yaralıların kişisel bilgilerini toplar.
Gerçekleştirilecek Eylemler İlk Eylemler (0-2 saat)
• Afetin özelliğine ve büyüklüğüne göre, diğer kurumlarla iletişime geçer.
• Eksternal afetin hastaneyi tehdit edip etmediği, etkileme şiddeti ve zamanı hakkında bilgi toplar.
• Hastanenin ihtiyacı olacak ekipman ve malzeme sayısı hakkında bilgi toplar.
• Personel, ekipman, malzeme ve ilaç kaynakları ile ilgili mevcut yada öngörülen yetersizlikleri araştırır.
Devam Eden Eylemler(2-12 saat)
• Bilgilendirmeye devam eder.
• Durum değerlendirmesi yapar.
• Ölen hastaların kayıt bilgileri hakkında bilgi toplar.
• Toplam yaralı sayısı ve tedavi edilmiş, tedavisi devam etmekte olan hastaların sayısı ve yaralanmaların türleri hakkında bilgi toplar.
• Transport için kullanabilecek ambulans ve araç sayısı hakkında bilgi toplar.
• Ekibin stres belirtilerini değerlendirir.
Devam Eden Eylemler (12 saat sonrası)
• Bilgilendirmeye devam eder.
• Durum değerlendirmesi yapar.
• Diğer hastanelerin afet anındaki çalışmalarından elde edilebilecek en ayrıntılı bilgileri toplar.
• Ölen hastaların kayıt bilgileri hakkında bilgi toplar.
• Toplam yaralı sayısı ve tedavi edilmiş, tedavisi devam etmekte olan hastaların sayısı ve yaralanmaların türleri hakkında bilgi toplar.
• Ekibin stres belirtilerini değerlendirir.
Acil Müdahale Planı’nın Aktivasyonunun Sona Ermesi
• Bilgilendirmeye devam eder.
• Durum değerlendirmesi yapar.
• Raporlama yapar.
• Ekibin stres belirtilerini değerlendirir.
